maanantai 28. heinäkuuta 2014

Nauttimisia

Koulu on ohi! Nyt on pari viikkoa lomaa ennen kotiinpaluuta. Varmaan viime päivityksessä jo mainitsinkin, mutta olen viimeaikoina ollut ihan mahtavalla tuulella. Olen ruvennut käymään iltaisin kävelyllä lähialueella ja vain nauttinut lämmostä (t-paita + shortsit täysin ok kelillä kuin kelillä), hiljaisuudesta, siitä että kyseinen kävely on täysin turvallista (=ei örveltäjiä), siitä että olen Japanissa, elämästä ja lähikauppojen jätskivalikoimasta. Läppäriäni ei tarpeeksi halvalla voitu korjata, joten ostin uuden. Tämä on kyseisen koneen ensimmäinen Katjarapu-päivitys!

Lähdemme tänään Fujille!! Jee! Olin todella ylpeä itsestäni, kun soittaessani eräälle vuoristomajalle varatakseni meille majoitusta sain todeta että kommunikointi oli helpompaa japaniksi kuin englanniksi. YAY! Olen muutenkin nauttinut japanin puhumisesta viimeaikoina, sillä välilla suusta pääsee jo suhteellisen pitkiäkin pätkia ihan sujuvaa japania. Tosin sitten seuraavassa lauseessa möhlään jonkun todella naurettavan jutun ja siitä saa sekä kaveri että minä ihan kunnon naurut.

Olen kesäflunssien jälkeen päässyt vihdoin käymään taas pari kertaa suunnistamassa. Kaksi viikkoa sitten lauantaina oli eka kerta noin kuukauteen. Että oli ihanaa... Viikko sitten oli sitten vuorossa sprintti. Itse vältyin isommilta virheiltä, mutta muuten juoksu ja suunnistus olivat molemmat vähän sinne päin. Ja silti voitin seuraavan tytön viidella minuutilla. Poikiin verrattuna tulee onneksi osalle takkiin. Sentään. Tämä on tosi jännä tilanne. Olen täällä ihan huippu, mutta toisaalta tiedän että näillä juoksumäärilla olen Suomessa ihan surkea. Ei se mitään, nautitaan tästäkin niin kauan kuin sitä kestää.

Kuluneen viikon aikana olen myos nauttinut Australaasialaisesta joulusta (Australiassa jouluna on kesä, joten kun nyt on Japanissa kesä niin täytyy juhlia joulua), ylihelposta luetun ymmärtämisen kokeesta, kansallisesta lomapäivästa, mahtavien kavereiden seurasta, hotellien etsimisestä, sateessa kastumisesta, kotiinpaluupäivien laskemisesta (samaan aikaan kyllä myös vihaan sitä), japanilaisesta systeemista, jossa lomakkeita ei saa paluttaa liian aikaisin, Suomea alhaisemmasta hintatasosta, koulun loppumisfiiliksestä ja niin monesta muusta asiasta.

Riisistä en nauti. Sitä valkoista mössöä on tullut syötyä niin paljon kuluneen vuoden aikana, että ainakaan sen japanilaista versiota en vähään aikaan kaipaa Suomeen päästyäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti